dilluns, 9 de desembre de 2019

DIA MUNDIAL DE LA INFÀNCIA


C.I: Vam fer la proposta als alumnes de dissenyar artísticament el banc de l'amistat. Hi ha tots els dissenys a les escales de pujar a Cicle Inicial. A més a més, van ser els mateixos alumnes que en van dir la utilitat: trobar amistats, resoldre conflictes, consolar tristeses, per parlar, .... Vam triar un banc del pati i es va decorar fent un mixt de tots els dissenys, ja que coincidien moltes coses entre ells. El dia dels Drets dels Infants el vam inaugurar.

EI: Cada nen i cada nena, a partir de la seva foto, va dibuixar i pintar el seu cos amb els braços oberts. Vam dibuixar dues boles del món, en una hi vam fer el títol: "ELS NENS I LES NENES TENIM DRETS" i a l'altre vam dibuixar i pintar els continents. Aquell mateix dia al pati, vam enganxar les dues boles del món i al voltant vam anar enganxant els nens i les nenes, donant-se les mans.

 CM: Al matí vam llegir un petit conte on hi apareixen els drets de la infància i vam fer un debat per veure si realment tots els nens i nenes del món tenen els mateixos drets. Ens vam adonar que no a tot arreu es compleixen aquests drets, així que vam fer un gran mural on cada un hi va posar la seva mà amb una paraula que reflectia el que ens agradaria que tots els nens i nenes del món tinguessin.
A continuació vam mirar la pel·lícula Wonder, on ens vam adonar de la importància de l'empatia, la solidaritat, el respecte i molts d'altres valors que cal que tinguem presents per una bona convivència.

CS: Per nivells vam veure un documental sobre Camins per anar a l’escola. A partir d’aquí vam fer una reflexió i vam posar en comú el contingut per tal que se’n adonessin com vivim nosaltres i com viuen els nens i nenes dels països del tercer món.

Un cop finalitzada la cloenda vam tenir una visita inesperada. Era un antic mestre de l'escola els quals als alumnes segurament no el coneixien però alguns dels mestres si. Possiblement no de treballar-hi però si de sentir-ne a parlar, el senyor Rafael.