C.I: Vam fer la
proposta als alumnes de dissenyar artísticament el banc de l'amistat. Hi ha
tots els dissenys a les escales de pujar a Cicle Inicial. A més a més, van ser
els mateixos alumnes que en van dir la utilitat: trobar amistats, resoldre
conflictes, consolar tristeses, per parlar, .... Vam triar un banc del pati i
es va decorar fent un mixt de tots els dissenys, ja que coincidien moltes coses
entre ells. El dia dels Drets dels Infants el vam inaugurar.
EI: Cada nen i cada
nena, a partir de la seva foto, va dibuixar i pintar el seu cos amb els braços
oberts. Vam dibuixar dues boles del món, en una hi vam fer el títol: "ELS
NENS I LES NENES TENIM DRETS" i a l'altre vam dibuixar i pintar els continents.
Aquell mateix dia al pati, vam enganxar les dues boles del món i al voltant vam
anar enganxant els nens i les nenes, donant-se les mans.
CM: Al matí vam llegir un petit conte on hi
apareixen els drets de la infància i vam fer un debat per veure si realment
tots els nens i nenes del món tenen els mateixos drets. Ens vam adonar que no a
tot arreu es compleixen aquests drets, així que vam fer un gran mural on cada
un hi va posar la seva mà amb una paraula que reflectia el que ens agradaria
que tots els nens i nenes del món tinguessin.
A continuació vam
mirar la pel·lícula Wonder, on ens vam adonar de la importància de l'empatia,
la solidaritat, el respecte i molts d'altres valors que cal que tinguem
presents per una bona convivència.
CS: Per nivells vam
veure un documental sobre Camins per anar a l’escola. A partir d’aquí vam fer
una reflexió i vam posar en comú el contingut per tal que se’n adonessin com
vivim nosaltres i com viuen els nens i nenes dels països del tercer món.
Un cop finalitzada
la cloenda vam tenir una visita inesperada. Era un antic mestre de l'escola els
quals als alumnes segurament no el coneixien però alguns dels mestres si.
Possiblement no de treballar-hi però si de sentir-ne a parlar, el senyor
Rafael.